7α. δραστηριότητα: Λύνοντας αινίγματα για τους πλανήτες με το Fossbot!
7α. δραστηριότητα: Λύνοντας αινίγματα για τους πλανήτες με το Fossbot!
Διδακτικοί στόχοι
Στο τέλος της δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:
- μάθετε για τη σειρά των βημάτων ώστε να είστε σε θέση να προγραμματίσετε και να δείτε την εκτέλεση του προγράμματος
- έρθετε σε επαφή με τη διαχείριση του προγραμματιστικού περιβάλλοντος του Fossbot
- δείτε το Fossbot στην προσομοίωσή του και να χρησιμοποιήσετε (ανάλογα την άσκηση) και τον αισθητήρα φωτός.
- δημιουργήσετε προγράμματα ακολουθιακής δομής σε σχέση με τη θεματική του ηλιακού συστήματος.
Ένα πρώτο πρόγραμμα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
- Κατά την εγκατάσταση έχουν δημιουργηθεί τρία (3) εικονίδια στην Επιφάνεια εργασίας, τα οποία αντιστοιχούν στον φάκελο Coppelia_Scenes, στο FossBot Simulator και CoppeliaSim Edu.
- Στο "Πόροι - Πηγές"(αυτής της εβδομάδας) διατίθεται το αρχείο planets το οποίο κατεβάζετε στον υπολογιστή σας και το αντιγράφετε στον φάκελο Coppelia_Scenes.
- Ανοίγετε τον φάκελο Coppelia_Scenes και από εκεί διπλοπατάτε στο planets. Έτσι ανοίγει με το Coppelia η συγκεκριμένη σκηνή.
- Επιλέγετε Start/ resume simulation (1) και στη συνέχεια επιλέγετε το παράθυρο σε Επαναφορά (2) ώστε να υπάρχει χώρος στην οθόνη σας για να βλέπετε και το προγραμματιστικό περιβάλλον.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Εάν δεν έχετε πατήσει ΠΡΩΤΑ το Start/ resume simulation (1) τότε ΔΕΝ θα μπορέσει να "τρέξει" η προσομοίωση του ρομπότ κι ενώ θα το έχετε θέσει, για παράδειγμα, να κινηθεί, αυτό δεν θα ανταποκρίνεται. - Από την Επιφάνεια Εργασίας διπλοπατάτε στο FossBot Simulator. Έτσι ανοίγει και το προγραμματιστικό περιβάλλον (σε μια καρτέλα του περιηγητή που χρησιμοποιείτε).
6. Επιλέγετε την Έκδοση του ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Προκύπτει το παράθυρο με την έκδοση του Blockly σχεδιασμένη για το Νηπιαγωγείο
Σε αυτό το σενάριο μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε τον αισθητήρα του φωτός του Fossbot
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
"Λύνοντας αινίγματα για τους πλανήτες με το Fossbot!" (Foti,2023).
Οδηγείστε το Fossbot στον πλανήτη που είναι γνωστός για τα "δαχτυλίδια" του περνώντας όμως πρώτα από τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος ! (δείτε τις εικόνες των πλανητών και στο σχέδιο μαθήματος).
(Επιλέγετε όποια διαδρομή επιθυμείτε).
Καλή Επιτυχία!
- ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Όταν επιλέξετε να τρέξει το πρόγραμμα, θα εμφανιστεί επίσης κι ένα μήνυμα στην οθόνη σας: Ο κώδικας τρέχει με επιτυχία!
- Σε περίπτωση ΛΑΘΟΥΣ
- Θα πρέπει στο Coppelia edu (Coppelia scenes) να πατήσετε το "Stop
simulation" και μετά να πατήσετε πάλι το "Start/resume simulation" ώστε το
Fossbot να τοποθετηθεί στην αρχική του θέση
- Και στο FossBot Simulator εφόσον θέλετε να ξανατρέξετε το πρόγραμμα θα πρέπει να διαγράψετε τον κώδικα (με το σύρε και άφησε στο εικονίδιο με τον κάδο) και στη συνέχεια να γράψετε τον κώδικα επιλέγοντας και πάλι Τρέξε το πρόγραμμα! (πράσινο βελάκι).
Παραδοτέο
- Στιγμιότυπο οθόνης (Αρχείο)
- Έγγραφο (Αρχείο)
- URL (Κείμενο)
- Πρόταση - Λέξη (Κείμενο)
- Δημοσίευση σε Forum
Αποθηκεύστε το στιγμιότυπο της εικόνας από τον κώδικα εντολών σας στο FossBot Simulator- Έκδοση Blockly για το Νηπιαγωγείο - Για να βαθμολογηθείτε σε αυτή τη δραστηριότητα στείλετε το στιγμιότυπο της εικόνας όπου φαίνεται και ο κώδικας εντολών σας (όπως περιγράφεται στο βήμα 4).
Καλή επιτυχία!