Skip to main content
elearn.ellak.gr
  • Home
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Ελληνικά ‎(el)‎
You are currently using guest access
Log in
Home
  1. fossbot_dimotiko
  2. 5α_Ένα ζικ ζακ για το Fossbot
Assignment

5α_Ένα ζικ ζακ για το Fossbot

5α_Ένα ζικ ζακ για το Fossbot

Completion requirements
View Make a submission Receive a grade
Opened: Monday, 30 January 2023, 8:00 AM
Due: Tuesday, 11 April 2023, 8:00 AM

Διδακτικοί στόχοι

Στο τέλος της δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:

  • χρησιμοποιείτε επαναληπτική δομή με συνθήκη
  • εξοικειωθείτε με τους τελεστές
  • συνδυάσετε μία ποικιλία παλετών εντολών

Ένα ζικ ζακ για το Fossbot

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
  1. Κατά την εγκατάσταση έχουν δημιουργηθεί τρία (3) εικονίδια στην Επιφάνεια εργασίας, τα οποία αντιστοιχούν στον φάκελο Coppelia_Scenes, στο FossBot Simulator και CoppeliaSim Edu.
  2. Κατεβάζετε το αρχείο fossbot_lite_obstacle2_up_right.ttt στον υπολογιστή σας και το αντιγράφετε στον φάκελο Coppelia_Scenes.
    Βρίσκετε το αρχείο στο Πόροι - Πηγές στο τέλος της ενότητας.
  3. Ανοίγετε τον φάκελο Coppelia_Scenes και από εκεί διπλοπατάτε στο fossbot_lite_obstacle2_up_right.ttt. Έτσι ανοίγει με το Coppelia η συγκεκριμένη σκηνή.
  4. Επιλέγετε Start/ resume simulation.  Αν θέλετε να βλέπετε και το παράθυρο της προσομοίωσης και το προγραμματιστικό περιβάλλον ταυτόχρονα μπορείτε  να επιλέξετε σε Επαναφορά ώστε να υπάρχει χώρος στην οθόνη σας για να βλέπετε και το προγραμματιστικό περιβάλλον.
    (Εάν δεν σας ενδιαφέρει να βλέπετε ταυτόχρονα το πρόγραμμα και την προσομοίωση, μπορείτε να έχετε τα δύο περιβάλλοντα σε πλήρη οθόνη).
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Εάν δεν έχετε πατήσει το  Start/ resume simulation  τότε ΔΕΝ θα μπορέσει να "τρέξει" η προσομοίωση του ρομπότ κι ενώ θα το έχετε θέσει, για παράδειγμα, να κινηθεί, αυτό δεν θα ανταποκρίνεται.
  5. Από την Επιφάνεια Εργασίας διπλοπατάτε στο FossBot Simulator. Έτσι ανοίγει και το προγραμματιστικό περιβάλλον (σε μια καρτέλα του περιηγητή που χρησιμοποιείτε - συνιστάται έντονα να ανοίγετε το FossBot Simulator με το Chrome).

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Το ρομπότ κινείται σε μια διαδρομή ζικαζακ, δηλαδή προχωράει μπροστά 10εκατοστά, στρίβει αριστερά 90 μοίρες, προχωράει μπροστά 10εκατοστά, στρίβει δεξιά 90 μοίρες μέχρι που να συναντήσει εμπόδιο σε απόσταση μικρότερη από 35.
Μία αναπαράσταση της διαδρομής μας δίνει είναι η παρακάτω εικόνα:


ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ:
  1. Επιλέγετε το εικονίδιο της δημιουργίας καινούργιου προγράμματος .
  2. Πληκτρολογείτε για όνομα του καινούριου πρότζεκτ: ζικζακ κι επιλέγετε Εντάξει.
  3. Πληκτρολογείτε για την περιγραφή του προγράμματος: κίνησηζικζακ μέχρι εμπόδιο κι επιλέγετε Εντάξει.
  4. Δημιουργείτε το πρόγραμμα:
     
    https://www.youtube.com/watch?v=XiUgnPh_Zyo
     
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
    Α) Όταν επιλέξετε να τρέξει το πρόγραμμα, θα εμφανιστεί επίσης κι ένα μήνυμα στην οθόνη σας: Ο κώδικας τρέχει με επιτυχία! Εφόσον θέλετε να ξανατρέξετε το πρόγραμμα θα πρέπει να κλείσετε αυτό το μήνυμα για να μπορέσετε να επιλέξετε και πάλι Τρέξε το πρόγραμμα!
    Β)
    Είναι φυσικά ενδιαφέρον να εκτελέσετε το πρόγραμμα αρκετές φορές τοποθετώντας το εμπόδιο κάθε φορά σε διαφορετική θέση του ζικ ζακ και να παρατηρηθεί από τα παιδιά ότι πρωτεύουσα σημασία έχει η ανταπόκριση του αισθητήρα απόστασης.
  5. Επιλέξτε Αποθήκευση για να αποθηκευτεί το πρόγραμμά σας.

Παιδαγωγική Αξιοποίηση

  • Οι μαθητές κι οι μαθήτριες αναγνωρίζουν την αξία της επαναληπτικής δομής της οποίας εκτελούνται οι εντολές μέχρι να ικανοποιηθεί μια συνθήκη. Καλό είναι να αναφερθούν και παραδείγματα από την καθημερινή ζωή. 


Παραδοτέο


  • Στιγμιότυπο οθόνης (Αρχείο)
  • Έγγραφο (Αρχείο)
  • URL (Κείμενο)
  • Πρόταση - Λέξη (Κείμενο)
  • Δημοσίευση σε Forum

Αποθηκεύστε το αρχείο. Για να βαθμολογηθείτε γι αυτή τη δραστηριότητα στείλετε το αρχείο σας.

◄ Το πιο απλό πρόγραμμα για ένα εμπόδιο - με απόσταση που ρυθμίζουμε εμείς
5β_Ο χρόνος που πέρασε ►
You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
Powered by Moodle