Assignment
5δ_Εμπόδιο ή χρόνος που πέρασε
5δ_Εμπόδιο ή χρόνος που πέρασε
Completion requirements
View
Make a submission
Receive a grade
Opened: Monday, 30 January 2023, 8:00 AM
Due: Tuesday, 11 April 2023, 8:00 AM
Διδακτικοί στόχοι
Στο τέλος της δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:
- χρησιμοποιείτε δομή επιλογής (ελέγχου)
- εξοικειωθείτε με τους λογικούς και συγκριτικούς τελεστές
- αντιλαμβάνεστε ιδιαίτερα τη σημασία του λογικού τελεστή "ή"
- συνδυάσετε μία ποικιλία παλετών εντολών
Εμπόδιο και σένσορας φωτός
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ- Κατά την εγκατάσταση έχουν δημιουργηθεί τρία (3) εικονίδια στην Επιφάνεια εργασίας, τα οποία αντιστοιχούν στον φάκελο Coppelia_Scenes, στο FossBot Simulator και CoppeliaSim Edu.
- Κατεβάζετε το αρχείο fossbot_lite_obstacle2.ttt στον υπολογιστή σας και το αντιγράφετε στον φάκελο Coppelia_Scenes. (Αν το έχετε ήδη, δεν χρειάζεται να το κατεβάσετε εκ νέου).
Βρίσκετε το αρχείο στο Πόροι - Πηγές στο τέλος της ενότητας. -
Ανοίγετε τον φάκελο Coppelia_Scenes και από εκεί διπλοπατάτε
στο fossbot_lite_obstacle2.ttt. Έτσι ανοίγει με το Coppelia η συγκεκριμένη σκηνή.
- Επιλέγετε Start/ resume simulation. Αν θέλετε να βλέπετε και το παράθυρο της προσομοίωσης και το προγραμματιστικό περιβάλλον ταυτόχρονα μπορείτε να επιλέξετε σε Επαναφορά ώστε να υπάρχει χώρος στην οθόνη σας για να βλέπετε και το προγραμματιστικό περιβάλλον.
(Εάν δεν σας ενδιαφέρει να βλέπετε ταυτόχρονα το πρόγραμμα και την προσομοίωση, μπορείτε να έχετε τα δύο περιβάλλοντα σε πλήρη οθόνη).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Εάν δεν έχετε πατήσει το Start/ resume simulation τότε ΔΕΝ θα μπορέσει να "τρέξει" η προσομοίωση του ρομπότ κι ενώ θα το έχετε θέσει, για παράδειγμα, να κινηθεί, αυτό δεν θα ανταποκρίνεται. - Από την Επιφάνεια Εργασίας διπλοπατάτε στο FossBot Simulator. Έτσι ανοίγει και το προγραμματιστικό περιβάλλον (σε μια καρτέλα του περιηγητή που χρησιμοποιείτε - συνιστάται έντονα να ανοίγετε το FossBot Simulator με το Chrome).
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Στην αρχή του προγράμματος φροντίζουμε με μια
εκτύπωση να βλέπουμε στην οθόνη την απόσταση από το εμπόδιο γι να
γνωρίζουμε τη σχετική θέση του ρομπότ. Στη συνέχεια αρχίζει να μετράει ο χρόνος και περιμένει το ρομπότ 8 δευτερόλεπτα. Εάν ο χρόνος που πέρασε έχει τιμή μεγαλύτερη από 7 ή η απόσταση από εμπόδιο έχει τιμή μεγαλύτερη από 30 τότε το ρομπότ προχωρά μπροστά 10 εκατοστά. Μετά την επανάληψη φροντίζουμε με μια εκτύπωση να βλέπουμε στην οθόνη την απόσταση από το εμπόδιο γι να γνωρίζουμε και πάλι τη σχετική θέση του ρομπότ.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ:
- Επιλέγετε το εικονίδιο της δημιουργίας καινούργιου προγράμματος
.
- Πληκτρολογείτε για όνομα του καινούριου πρότζεκτ: χρόνος που πέρασε ή εμπόδιο κι επιλέγετε Εντάξει.
- Πληκτρολογείτε για την περιγραφή του προγράμματος: δομή ελέγχου με λογικό τελεστή κι επιλέγετε Εντάξει.
- Δημιουργείτε το πρόγραμμα:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
Α) Όταν επιλέξετε να τρέξει το πρόγραμμα, θα εμφανιστεί επίσης κι ένα μήνυμα στην οθόνη σας: Ο κώδικας τρέχει με επιτυχία! Εφόσον θέλετε να ξανατρέξετε το πρόγραμμα θα πρέπει να κλείσετε αυτό το μήνυμα για να μπορέσετε να επιλέξετε και πάλι Τρέξε το πρόγραμμα!
Β) Το ενδιαφέρον είναι να επανατοποθετείτε το ρομπότ σε διάφορες θέσεις έτσι ώστε να επιβεβαιώσετε ότι για να προχωρήσει το ρομπότ προς μπροστά απαιτείται να ισχύει (να είναι αληθής) είτε η συνθήκη για την απόσταση είτε ο χρόνος που πέρασε.
Γ) Εάν θέταμε εξαρχής τον έλεγχο για τον χρόνο που πέρασε (χωρίς να βάλουμε το ρομπότ να περιμένει 8 δευτερόλεπτα) τότε (με χρόνο στην αρχή του προγράμματος)δεν θα έβρισκε ποτέ τον χρόνο που πέρασε μεγαλύτερο από 7 δευτερόλεπτα και δεν θα το εξέταζε ως περίπτωση. - Επιλέξτε Αποθήκευση για να αποθηκευτεί το πρόγραμμά σας.
Παιδαγωγική Αξιοποίηση
- Οι μαθητές κι οι μαθήτριες χρειάζεται να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στο "ή" της δομής ελέγχου. Καλό είναι να αναφερθούν και παραδείγματα από την καθημερινή ζωή.
Παραδοτέο
- Στιγμιότυπο οθόνης (Αρχείο)
- Έγγραφο (Αρχείο)
- URL (Κείμενο)
- Πρόταση - Λέξη (Κείμενο)
- Δημοσίευση σε Forum
Αποθηκεύστε το αρχείο. Για να βαθμολογηθείτε γι αυτή τη δραστηριότητα στείλετε το αρχείο σας.