Skip to main content
elearn.ellak.gr
  • Home
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Ελληνικά ‎(el)‎
You are currently using guest access
Log in
Home
  1. fossbot_dimotiko
  2. 3α_Το ρομπότ ζωγραφίζει ένα τετράγωνο...κι όχι μόνο
Assignment

3α_Το ρομπότ ζωγραφίζει ένα τετράγωνο...κι όχι μόνο

3α_Το ρομπότ ζωγραφίζει ένα τετράγωνο...κι όχι μόνο

Completion requirements
View Make a submission Receive a grade
Opened: Monday, 16 January 2023, 8:00 AM
Due: Tuesday, 11 April 2023, 8:00 AM

Διδακτικοί στόχοι

Στο τέλος της δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:

  • χρησιμοποιείτε την επαναληπτική δομή ορισμένων φορών
  • αναγνωρίσετε την αξία της χρησιμοποίησης του ρομπότ για τη μάθηση/εμπέδωση γεωμετρικών ζητημάτων

Το ρομπότ ζωγραφίζει ένα τετράγωνο

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
  1. Κατά την εγκατάσταση έχουν δημιουργηθεί τρία (3) εικονίδια στην Επιφάνεια εργασίας, τα οποία αντιστοιχούν στον φάκελο Coppelia_Scenes, στο FossBot Simulator και CoppeliaSim Edu.
  2. Εφόσον έχετε υλοποιήσει προηγούμενες δραστηριότητες θα έχετε ήδη κατεβάσει το αρχείο fossbot_lite.ttt στον υπολογιστή σας και θα το έχετε αντιγράψει στον φάκελο Coppelia_Scenes.
  3. Ανοίγετε τον φάκελο Coppelia_Scenes και από εκεί διπλοπατάτε στο fossbot_lite.ttt. Έτσι ανοίγει με το Coppelia η συγκεκριμένη σκηνή.
  4. Επιλέγετε Start/ resume simulation (1) και στη συνέχεια επιλέγετε το παράθυρο σε Επαναφορά (2) ώστε να υπάρχει χώρος στην οθόνη σας για να βλέπετε και το προγραμματιστικό περιβάλλον.
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Εάν δεν έχετε πατήσει το  Start/ resume simulation (1)  τότε ΔΕΝ θα μπορέσει να "τρέξει" η προσομοίωση του ρομπότ κι ενώ θα το έχετε θέσει, για παράδειγμα, να κινηθεί, αυτό δεν θα ανταποκρίνεται.

  5. Από την Επιφάνεια Εργασίας διπλοπατάτε στο FossBot Simulator. Έτσι ανοίγει και το προγραμματιστικό περιβάλλον (σε μια καρτέλα του περιηγητή που χρησιμοποιείτε - συνιστάται έντονα να ανοίγετε το FossBot Simulator με το Chrome).


ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Το ρομπότ, προχωρώντας μπροστά και στρίβοντας προς τα δεξιά, σχηματίζει ένα τετράγωνο.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
  1. Είναι σαφές ότι μπορούμε να θέσουμε όλες τις στροφές για το τετράγωνο να είναι προς τα αριστερά (αντί για δεξιά).
  2. Το πρόγραμμα θα διαμορφωνόταν ως εξής (με τη στροφή προς τα δεξιά):

Είναι προφανές ότι αυτό είναι δυσλειτουργικό και προκύπτει η ανάγκη χρησιμοποίησης της επαναληπτικής δομής. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι η επανάληψη θα πραγματοποιηθεί 4 φορές.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ:
Για να σχηματιστεί ένα τετράγωνο χρειάζεται το ρομπότ να προχωράει μπροστά, να στρίβει δεξιά 90 μοίρες και στη συνέχεια πάλι προχωράει μπροστά, στρίβει δεξιά κ.ο.κ. Συνολικά επαναλαμβάνει την κίνηση προς τα μπροστά και τη στροφή 4 φορές.
  1. Επιλέγετε το εικονίδιο της δημιουργίας καινούργιου προγράμματος .
  2. Πληκτρολογείτε για όνομα του καινούριου πρότζεκτ: επανάληψη ορισμένες φορές κι επιλέγετε Εντάξει.
  3. Πληκτρολογείτε για την περιγραφή του προγράμματος: Σχηματισμός τετραγώνου  κι επιλέγετε Εντάξει.
  4. Δημιουργείτε το πρόγραμμα:
  5. Παλέτα Δομές επανάληψης: φέρνετε την εντολή Επανάλαβε...φορές. Στην παράμετρο θα πρέπει να έχουν εισαχθεί οι 4 φορές.
  6. Παλέτα Κίνηση: φέρνετε την εντολή Προχώρα μπροστά... εκατοστά και την τοποθετείτε μέσα στο κάνε.(συμπληρώνετε όσα εκατοστά θέλετε).
  7. Παλέτα Κίνηση: φέρνετε την εντολή Στρίψε δεξιά 90 μοίρες και την τοποθετείτε μέσα στο κάνε.
    Το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:

  8. Επιλέξτε Τρέξε το πρόγραμμα! για να εκτελεστεί το πρόγραμμα. Θα πρέπει το ρομπότ να σχηματίζει με την κίνησή του ένα τετράγωνο. 
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:
    Όταν επιλέξετε να τρέξει το πρόγραμμα, θα εμφανιστεί επίσης κι ένα μήνυμα στην οθόνη σας: Ο κώδικας τρέχει με επιτυχία! Εφόσον θέλετε να ξανατρέξετε το πρόγραμμα θα πρέπει να κλείσετε αυτό το μήνυμα για να μπορέσετε να επιλέξετε και πάλι Τρέξε το πρόγραμμα!
  9. Επιλέξτε Αποθήκευση για να αποθηκευτεί το πρόγραμμά σας.

Παιδαγωγική Αξιοποίηση

  • Αντιλαμβάνονται οι μαθητές κι οι μαθήτριες το όφελος που προκύπτει από τη χρησιμοποίηση των επαναληπτικών δομών. Μπορεί να ακολουθήσει συζήτηση για επαναληπτικές εργασίες που εκτελούμε στην καθημερινότητά μας και ποιες από αυτές θα μπορούσαν να εκτελεστούν από ένα ρομπότ.
  • Το πρόγραμμα δίνει την ευκαιρία για την παρουσίαση ή/και εμπέδωση της έννοιας του τετραγώνου.
  • Επειδή το ρομπότ διαθέτει μία οπή, τοποθετούμε εκεί ένα μολύβι, για παράδειγμα, και ένα χαρτί στην επιφάνεια που θα κινηθεί το ρομπότ. Έτσι, αφήνουμε το ρομπότ να σχεδιάσει το τετράγωνο. Συζήτηση για την αλλαγή που μπορούμε να κάνουμε ώστε να έχουμε διαφορετικό μέγεθος τετραγώνου.


Επέκταση της δραστηριότητας: σχηματισμός τριγώνου


  • Εάν επιθυμούμε το ρομπότ να σχεδιάσει ένα ισόπλευρο τρίγωνο τότε το πρόγραμμα διαφοροποιείται και στις φορές της επανάληψης (θα είναι 3) αλλά και ως προς τη γωνία στροφής. Δίνεται μια ευκαιρία να αναπτυχθεί το θέμα των παραπληρωματικών γωνιών.
    Δίνουμε το παρακάτω σχήμα:

    Έστω ότι έχουμε τοποθετημένο το ρομπότ στην κάτω αριστερή γωνία Α (ΓΑΒ) και με προσανατολισμό προς τα δεξιά με σκοπό να σχηματίσει το ισόπλευρο τρίγωνο ΑΒΓ. Όταν καλύψει την απόσταση ΑΒ θα πρέπει να στραφεί τόσο αριστερά ώστε να "καλύψει" τη γωνία ω (180 μοίρες-60 μοίρες) και να είναι σε θέση να καλύψει την απόσταση ΒΓ κ.ο.κ. Επομένως, σε αυτό το πρόγραμμα χρειάζεται να ειπωθεί το θέμα των παραπληρωματικών γωνιών.


Παραδοτέο


  • Στιγμιότυπο οθόνης (Αρχείο)
  • Έγγραφο (Αρχείο)
  • URL (Κείμενο)
  • Πρόταση - Λέξη (Κείμενο)
  • Δημοσίευση σε Forum

Αποθηκεύστε το αρχείο. Για να βαθμολογηθείτε γι αυτή τη δραστηριότητα στείλετε το αρχείο σας.

◄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ - Χρησιμότατες
3β_Το ρομπότ σχηματίζει έναν κύκλο ►
You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary
Get the mobile app
Powered by Moodle