Jag känner att jag behöver uppdatera mina kunskaper lite, och har börjat kolla runt på olika onlinekurser. Det finns ju hur mycket som helst att välja på, och priserna varierar ju enormt. Ibland känns det svårt att veta vad som är värt pengarna. Vilken onlinekurs har gett er mest värde för pengarna, alltså där ni verkligen kände att ni fick ut mycket i förhållande till vad den kostade? Har ni några tips på kurser där man får bra praktiska kunskaper som man kan använda direkt i jobbet? Vill gärna höra era rekommendationer!
Jag har testat en del olika kurser genom åren, och det är verkligen en djungel. Mycket beror ju på vad man vill lära sig, men jag kan tipsa om att kolla om det finns några kurser som erbjuds specifikt för offentlig sektor. Jag vet att det finns de som inriktar sig på det, till exempel kan man Upptäck onlinekurser för myndigheter, det kan vara ett bra ställe att börja. En kurs som jag tyckte var riktigt bra var en som lärde mig att använda ett visst program på ett mycket mer effektivt sätt, det sparar mig flera timmar i veckan! Så leta efter något som verkligen är relevant för det du jobbar med, då är chansen större att du får valuta för pengarna.
In reply to Kosia Sim
Re: Vilken onlinekurs har gett er mest värde för pengarna?
by Billie Nickelson -
Det som jag har märkt är att det sällan är den mest avancerade eller teoretiska kursen som ger mest "valuta för pengarna". Istället är det ofta de kurserna som ger konkreta och praktiska tips som man kan applicera direkt i sin vardag som är mest värdefulla. Kanske just för att de sparar tid och hjälper en att bli mer effektiv. Det är ju också en fråga om att hitta en kursledare som är bra på att förklara och som kan hålla intresset uppe. Det gör ju också att man får ut mer av kursen.