Δικοί μας ήχοι

Στο fossbot μπορούμε να έχουμε και τους δικούς μας ήχους, πέραν από αυτούς που διατίθενται από το προγραμματιστικό περιβάλλον. Οι ήχοι που εισάγουμε, για να αναγνωριστούν, πρέπει να είναι της μορφής mp3. Στη συνέχεια μπορούμε να τους φέρουμε στο πρόγραμμά μας όπως φέρνουμε τους προκαθορισμένους ήχους.

Δημιουργία δικών μας ήχων/μηνυμάτων και μετατροπή σε mp3

Με την εφαρμογή που υπάρχει στον υπολογιστή σας καταγράφετε έναν ήχο/μήνυμα. Εάν ο ήχος που καταγράφετε δεν είναι της μορφής mp3 χρειάζεται να τον μετατρέψετε. Για παράδειγμα, στα Windows η εγγραφή δημιουργεί αρχεία ήχου wma ή m4a (ανάλογα το λογισμικό που διαθέτετε).

Καταγράφετε με τη φωνή σας ένα μικρό σε διάρκεια ήχο και ανοίγετε το αρχείο αυτό στον φάκελο που έχει αποθηκευτεί. Εκεί βλέπετε τον τύπο του αρχείου καθώς και το πού αποθηκεύτηκε (θα το χρειαστείτε αργότερα όταν θα πρέπει να ανεβάσετε το αρχείο).

Για να μετατρέψετε το αρχείο σας υπάρχουν πολλά sites στα οποία μπορείτε online και χωρίς πληρωμή να μετατρέψετε το αρχείο σας σε αρχείο τύπου mp3. Η αναζήτηση των sites μπορεί να γίνει με το λήμμα: "convert wma to mp3" (ανεξάρτητα αν το αρχείο σας είναι wma ή m4a). 

Στη συνέχεια σας προτείνουμε μία διεύθυνση στην οποία μπορείτε να ανεβάσετε το αρχείο σας και να το μετατρέψετε. Πηγαίνετε στη διεύθυνση: https://cloudconvert.com/m4a-to-mp3.

Επιλέγετε: Select File, βρίσκετε το αρχείο σας εκεί που έχει αποθηκευτεί (πιθανόν στο Έγγραφα - Ηχογραφήσεις) και το επιλέγετε. Ανεβαίνει το αρχείο κι επιλέγετε Convert.


Στη συνέχεια το αρχείο σας μετατρέπεται και το κατεβάζετε επιλέγοντας Download κι είναι πλέον είναι σε μορφή mp3.

Το αρχείο σας κατεβαίνει όπου έχετε ορίσει να γίνονται οι λήψεις. Αν δεν έχει αλλάξει κάτι, συνήθως τα αρχεία κατεβαίνουν στις Λήψεις. Βρίσκετε το αρχείο σας (ως mp3 πλέον) και το αντιγράφετε.

Εισαγωγή του ήχου στο Fossbot

Βρίσκετε το FossBot Simulator και κάνετε δεξί κλικ πάνω του.

Επιλέγετε διαδοχικά: Άνοιγμα θέσης αρχείου - data - sound_effects. Σε αυτόν τον χώρο βρίσκονται και όλοι οι προεγκατεστημένοι ήχοι. Επικολλάτε εκεί το αρχείο σας που έχετε αντιγράψει προηγουμένως. Κι είναι έτοιμο για να το χρησιμοποιήσετε στο προγραμματιστικό περιβάλλον.

Παιδαγωγική Αξιοποίηση

Μία πρόταση σεναρίου με το πραγματικό ρομπότ:

Έχουμε μία πίστα στην οποία έχουμε τοποθετήσει ως εμπόδια αναπαραστάσεις πολιτιστικών χώρων της περιοχής μας. Δημιουργούμε ένα πρόγραμμα με το Fossbot σύμφωνα με το οποίο το ρομπότ μας συναντά κάθε εμπόδιο και σταματά εκεί. Σε αυτή τη στιγμή ακούγεται από το ρομπότ η περιγραφή που έχει καταχωρηθεί από προηγουμένως και δίνει πληροφορίες για τον συγκεκριμένο πολιτιστικό χώρο που έχει μπροστά του. Το ρομπότ συνεχίζει με όλα τα εμπόδια/πολιτιστικούς χώρους.


Last modified: Tuesday, 21 February 2023, 8:59 AM