Περιγραφή


Θέμα/Ενότητα Μελέτης: STEAM και ο κύκλος του Νερού   

Στόχος: Τα παιδιά να εξοικειωθούν με τον κύκλο του Νερού (Φώτη, 2020,  2023)

Περίληψη

Σε αυτό το σχέδιο μαθήματος οι μαθητές/τριες μαθαίνουν τη διαδρομή  της σταγόνας και τον κύκλο του νερού μέσα από ένα πρόγραμμα STEΑM και την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του Fossbot

Διαδικασία

Τάξη:  Αρχικά ο εκπαιδευτικός μέσα από ερωταπαντήσεις και καταιγισμό ιδεών ανιχνεύει τις γνώσεις των παιδιών για το φαινόμενο καθώς και τις απορίες τους καταγράφοντας και αναρτώντας τα  σε έναν χάρτη εξερεύνησής και ενασχόλησής  με το  φυσικό φαινόμνο και δημιουργώντας εικόνες και βασικές λέξεις λεξιλογίου που χρησιμοποιούνται με τον κύκλο του νερού.

STEAM και ενδεικτικές προτάσεις- δραστηριότητες για τον κύκλο του νερού

Science: Πείραμα με θέμα την Tήξη και πήξη  https://youtu.be/SrmGoLrDIZc#downloads

                     Διαδραστικό βίντεο   στο git hub   https://github.com/vivianf73/stempixikaitixi

                    Πείραμα με θέμα διαλυτότητα υλικών στο νερό

  Technology: Εξοικείωση με εκπαιδευτικά λογισμικά και ψηφιακά παιχνίδια https://wordwall.net/el-gr/community/

Engineering: Δημιουργία φράγματος με ποικίλα υλικά, δημιουργία νερόμυλων κ.α.

(Arts: Προσέγγιση του κύκλου του νερού μέσα από τις Τέχνες όπως ζωγραφική, κολλάζ, μουσική, ποίηση) 

Mathematics: Δημιουργία παζλ, εξάσκηση στην αρίθμηση με σταγόνες, σύννεφα κ.λ.π.

Οι μαθητές αρχικά μαθαίνουν τις λέξεις από τις εικόνες με συννεφιά, βροχή, ήλιο,  εξάτμιση νερού,  ζώνες θερμοκρασίας, θερμόμετρο. Οι φωτογραφίες αυτών των αντικειμένων τοποθετούνται σε χαρτόνι ή κάτω  στο  διαφανές πλέγμα. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες καλούνται να εντοπίσουν κάρτες που αντιπροσωπεύουν τον κύκλο του νερού και τη διαδρομή της σταγόντας μέσα στο πλέγμα κινήσεων, ανάλογα με αυτό που ρωτά με τη μορφή αινίγματος, ο εκπαιδευτικός  και αρχικά με βιωματικό τρόπο (κίνηση μέσα στο πλέγμα)  και στη συνέχεια αποτυπώνοντας  τη διαδρομή για την κάθε διαφορετική εικόνα με τον κύκλο του  σε ένα φύλλο χαρτί. Το Fossbot πλοηγείται στη λέξη ή την εικόνα της διαδρομής  της σταγόνας.

Διαφοροποιημένη Οδηγία

Για αυτήν τη δραστηριότητα μπορεί να προωθηθεί η καθοδήγηση από συμμαθητές/τριες.

Συνεργασία: Οι μαθητές εργάζονται ομαδικά σε μικρές ομάδες.

Κατανομή χρόνου: Πολλαπλές περίοδοι μαθημάτων, όπως απαιτείται. Ο χρόνος πρέπει να είναι 10-20 λεπτά.

Πόροι: Ποικιλία υλικών για την προσέγγιση του STEAM προγράμματος.

Για την ρομποτική:

·         Χαρτόνι (διαμορφωμένο όπως έχει περιγραφεί σε προηγούμενη ενότητα) ή διαφανές πλέγμα

·         Κάρτες με εικόνες από τον κύκλο του νερού που μπορούν να δημιουργήσουν τα παιδιά μέσα από ελεύθερης χρήσης εκπαιδευτικά λογισμικά όπως Revelation Natural Art ή Tux Paint https://tuxpaint.org/download/


 




Last modified: Sunday, 19 February 2023, 11:18 PM