Περιγραφή των κύριων δομών σε ένα προγραμματιστικό περιβάλλον

Στον προγραμματισμό διακρίνουμε τρεις κύριες δομές με βάση τις οποίες συμπεριλαμβάνουμε εντολές στα προγράμματά μας:

  1. Ακολουθιακή δομή: οι εντολές εκτελούνται η μία μετά την άλλη, η κάθε μία με τη σειρά της.
    • Παράδειγμα: το ρομπότ μας κινείται στον χώρο ορισμένα εκατοστά, σταματάει για λίγο, ανάβουν τα λαμπάκια του, κινείται και πάλι ορισμένα εκατοστά.

  2. Δομή ελέγχου (επιλογής): ορισμένες εντολές σε ένα πρόγραμμα δεν εκτελούνται πάντα αλλά η εκτέλεσή τους εξαρτάται από τη συνθήκη που ισχύει εκείνη τη στιγμή.
    • Παράδειγμα: εάν το ρομπότ μας συναντήσει εμπόδιο τότε εμφανίζεται κόκκινο χρώμα.

  3. Επαναληπτική δομή: ορισμένες εντολές εκτελούνται πολλές φορές, επαναληπτικά.
    • Παράδειγμα: το ρομπότ μας προχωράει μπροστά 5 εκατοστά και στρίβει  δεξιά 90 μοίρες. Αυτό επαναλαμβάνεται 3 φορές.

Όλα τα παραπάνω θα εξηγηθούν αναλυτικά σε επόμενα μαθήματα και σε συνδυασμό με τους αισθητήρες του Fossbot.


Last modified: Sunday, 1 January 2023, 1:02 PM