Page
Μια εισαγωγή στις κύριες δομές του προγραμματισμού
Μια εισαγωγή στις κύριες δομές του προγραμματισμού
Completion requirements
Περιγραφή των κύριων δομών σε ένα προγραμματιστικό περιβάλλον
Στον προγραμματισμό διακρίνουμε τρεις κύριες δομές με βάση τις οποίες συμπεριλαμβάνουμε εντολές στα προγράμματά μας:
- Ακολουθιακή δομή: οι εντολές εκτελούνται η μία μετά την άλλη, η κάθε μία με τη σειρά της.
- Παράδειγμα: το ρομπότ μας κινείται στον χώρο ορισμένα εκατοστά, σταματάει για λίγο, ανάβουν τα λαμπάκια του, κινείται και πάλι ορισμένα εκατοστά.
- Παράδειγμα: το ρομπότ μας κινείται στον χώρο ορισμένα εκατοστά, σταματάει για λίγο, ανάβουν τα λαμπάκια του, κινείται και πάλι ορισμένα εκατοστά.
- Δομή ελέγχου (επιλογής): ορισμένες εντολές σε ένα πρόγραμμα δεν εκτελούνται πάντα αλλά η εκτέλεσή τους εξαρτάται από τη συνθήκη που ισχύει εκείνη τη στιγμή.
- Παράδειγμα: εάν το ρομπότ μας συναντήσει εμπόδιο τότε εμφανίζεται κόκκινο χρώμα.
- Παράδειγμα: εάν το ρομπότ μας συναντήσει εμπόδιο τότε εμφανίζεται κόκκινο χρώμα.
- Επαναληπτική δομή: ορισμένες εντολές εκτελούνται πολλές φορές, επαναληπτικά.
- Παράδειγμα: το ρομπότ μας προχωράει μπροστά 5 εκατοστά και στρίβει δεξιά 90 μοίρες. Αυτό επαναλαμβάνεται 3 φορές.
- Παράδειγμα: το ρομπότ μας προχωράει μπροστά 5 εκατοστά και στρίβει δεξιά 90 μοίρες. Αυτό επαναλαμβάνεται 3 φορές.
Όλα τα παραπάνω θα εξηγηθούν αναλυτικά σε επόμενα μαθήματα και σε συνδυασμό με τους αισθητήρες του Fossbot.
Last modified: Sunday, 1 January 2023, 1:02 PM