Περιγραφή

Όλα τα προβλήματα δεν λύνονται μόνο με τη διαδοχική εκτέλεση κάποιων συγκεκριμένων εντολών (δομή ακολουθίας). Πολύ συχνά, ανάλογα με τα δεδομένα του προβλήματος πρέπει να πάρουμε αποφάσεις μέσα σε ένα πρόγραμμα έτσι ώστε να εκτελέσουμε κάποια συγκεκριμένα κομμάτια του και να αγνοήσουμε κάποια άλλα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δομή της επιλογής (ελέγχου). Η δομή επιλογής είναι μια δομή ελέγχου και είναι από τις βασικότερες δομές για την ανάπτυξη ενός προγράμματος. Χρησιμοποιείται όταν κατά την εκτέλεση ενός αλγορίθμου / προγράμματος θα πρέπει να ελέγξουμε μια κατάσταση (συνθήκη) και ανάλογα, αν η συνθήκη είναι αληθής (αν ισχύει) εκτελούνται οι εντολές ή αν η συνθήκη είναι ψευδής (δεν ισχύει) τότε ή δεν εκτελείται τίποτα ή εκτελούνται άλλες εντολές.

Οι δομές επιλογής διακρίνονται στις ακόλουθες (εκδοχές / μορφές):

  • Απλή δομή επιλογής --> Υπάρχει έλεγχος μόνο για μία περίπτωση
  • Σύνθετη (ή πλήρης) δομή επιλογής --> Υπάρχει έλεγχος για δύο περιπτώσεις
  • Εμφωλευμένες δομές επιλογής --> Συνδυασμοί απλής και σύνθετης δομής επιλογής

Θα ασχοληθούμε κατ' αρχάς με την απλή δομή επιλογής.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Τοποθετούμε το ρομπότ μπροστά από εμπόδιο. Εάν η απόσταση από το εμπόδιο είναι τέτοια που το ρομπότ να ανιχνεύει εμπόδιο τότε για 3 φορές ανάβει το LED του ρομπότ με διαφορετικά χρώματα (παρεμβάλλονται και εντολές "περίμενε" ώστε να προλαβαίνουμε να βλέπουμε τα χρώματα).

Εάν το ρομπότ δεν ανιχνεύει εμπόδιο τότε αυτή η συνθήκη (ύπαρξης εμποδίου) δεν είναι αληθής, δεν ισχύει και δεν θα εκτελεστούν οι εντολές που ακολουθούν.


Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2023, 11:00 AM