Αξιοποιώντας το επιτραπέζιο παιχνίδι "φιδάκι" με το Fossbot
Αξιοποιώντας το επιτραπέζιο παιχνίδι "φιδάκι" με το Fossbot
Περιγραφή
Σχέδιο Μαθήματος: Αξιοποιώντας το επιτραπέζιο παιχνίδι φιδάκι για να παίξω με τους αριθμούς (Foti, 2022, 2023).
Θέμα: Μαθηματικά
Θέμα/Ενότητα μελέτης: Αρίθμηση
Στόχος: Να παίξουν με τους αριθμούς
Περίληψη
Οι μαθητές πλοηγούνται με το Fossbot στο παιχνίδι φιδάκι και την πίστα που έχει δημιουργηθεί με βάση το συγκεκριμένο παιχνίδι.
Διαδικασία
Επιτραπέζιο ονομάζεται κάθε παιχνίδι που παίζεται πάνω σε μικρή
οριζόντια επιφάνεια. Μπορούν να συμμετέχουν 2 ή περισσότερα άτομα και
κύριος σκοπός είναι η διασκέδαση και, σε άλλες περιπτώσεις, η αποκόμιση
γνώσεων ή η νοητική άσκηση και η ευγενής άμιλλα. Το φιδάκι είναι ένα κλασσικό
διασκεδαστικό επιτραπέζιο παιχνίδι, στο οποίο υπάρχουν ορισμένα επίπεδα,
τα οποία ανεβαίνεις εάν πέσεις σε βάση σκάλας και κατεβαίνεις εάν
πέσεις σε στόμα από φιδάκι.
Μπορείτε σε ένα μεγάλο χαρτόνι 150χ 150 εκ. και με μεγάλα ζάρια να εξοικειωθείτε με το συγκεκριμένο παιχνίδι με τους μαθητές/τριες της τάξης σας
ενώ εάν έχετε μεγάλη αυλή μπορείτε να το σχεδιάσετε εκεί και να αποτελεί ένα παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών.
Διαφοροποιημένη Οδηγία
- Για προχωρημένους μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιηθούν αριθμοί πέραν του 9.
- Για μαθητές/τριες που προσπαθούν, ξεκινήστε σχεδιάζοντας το με αριθμούς από το 0 έως το 5 και προσθέστε επιπλέον μερικούς αριθμούς κάθε φορά.
Συνεργασία: Οι μαθητές/τριες θα εργαστούν ομαδικά σε μικρές ομάδες.
Κατανομή χρόνου: Πολλαπλές περίοδοι μαθημάτων, όπως απαιτείται. Ο χρόνος πρέπει να περιορίζεται στα 10-20 λεπτά.
Πόροι: Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν εξοικειωθεί με καταμέτρηση αντικειμένων για εξάσκηση στην αρίθμηση (π.χ. φασόλια, μαρκαδόροι, τουβλάκια κ.λπ) με κάρτες αριθμών: Οι κάρτες μπορεί να είναι διαθέσιμες είτε μόνο με αριθμούς, είτε με αριθμούς και ονόματα (για αναγνωστική κατανόηση).