Διδακτικοί στόχοι

Στο τέλος της ενότητας θα είστε σε θέση να:

  • γνωρίζετε το περιβάλλον του προσομοιωτή
  • μάθετε τις βασικές λειτουργίες του
  • να διαχειρίζεστε και να αποθηκεύετε σκηνές
  • να γνωρίσετε σκηνές του προσομοιωτή που αφορούν στο νηπιαγωγείο

Ο προσομοιωτής Coppelia

Ο προσομοιωτής Coppelia ανοίγει με κλικ στο παρακάτω εικονίδια που θα βρείτε στην επιφάνεια εργασίας:


                                                                                    
Το περιβάλλον του προσομοιωτή:
Simulator

1. Άνοιγμα σκηνής (πίστας)

Μπορείτε να ανοίξετε μια από τις αποθηκευμένες σκηνές από το μενού File -> Open scene:


και να επιλέξετε μια σκηνή
fossbot route

Στη συνέχεια πατήστε Άνοιγμα.


2. Μεγέθυνση - Σμίκρυνση σκηνής (πίστας)

Με τη χρήση της ρόδας του ποντικιού μπορείτε να μεγεθύνετε ή σμικρύνετε την επιφάνεια της σκηνής.

                                                        mouse

Σμίκρυνση:
fossbot floor μεγέθυνση

Μεγέθυνση:
fossbot floor μεγέθυνση

3. Επιλογή και μετακίνηση αντικειμένων της σκηνής

Μπορείτε να μετακινήσετε τα αντικείμενα της σκηνής με κλικ πάνω τους και σύρσιμο με το ποντίκι. Επειδή κάποια αντικείμενα είναι σύνθετα ο καταλληλότερος τρόπος είναι να επιλέγετε το αντικείμενο από την ονομασία του στην αριστερή πλευρική στήλη "Scene hierarchy". Για παράδειγμα για να επιλέξετε το ρομποτάκι, επιλέξτε "fossbot" 

μετακίνηση

Στη συνέχεια  για να το μετακινήσετε πατάτε το κουμπί Object/Item shift


ή για να το περιστρέψετε το κουμπί Object/Item rotate


Πατώντας στο + μπροστά από την ονομασία ενός αντικειμένου εμφανίζονται τα επιμέρους στοιχεία από τα οποία αποτελείται:


Αν κατά λάθος κλείσετε τη στήλη με τα αντικείμενα της σκηνής "Scene hierarchy" μπορείτε να την εμφανίσετε ξανά από το μενού Tools -> Scene hierarchy:


4. Έναρξη/ Σταμάτημα/Τερματισμός προσομοίωσης

Η προσομοίωση ξεκινάει με το κουμπί Start/resume simulation

Σταματάει προσωρινά με το κουμπί Suspend simulation


Και τερματίζεται με το κουμπί Stop simulation



5. Εισαγωγή αντικειμένων στη σκηνή

Μπορείτε να επιλέξετε εικόνες αντικειμένων και να τις εισάγετε στη σκηνή. Οι εικόνες βρίσκονται αποθηκευμένες ανά κατηγορία στην πρώτη δεξιά στήλη. Επιλέξτε την εικόνα που θέλετε και τραβήξτε την με το ποντίκι στη σκηνή.

Για παράδειγμα (εισαγωγή καρέκλας):
μετακίνηση αντικειμένων στη σκηνή

Για να διαγράψετε ένα αντικείμενο, το επιλέγετε και πατάτε το πλήκτρο Delete στο πληκτρολόγιο. 


6. Αποθήκευση σκηνής

Η σκηνή που δημιουργήσατε αποθηκεύεται από το μενού File-> Save scene as



Γράψτε το όνομα που επιθυμείτε και μετά πατήστε Αποθήκευση.

αποθήκευση σκηνής

7. Άνοιγμα σκηνής (πίστας) Νηπιαγωγείου  
Μπορείτε να ανοίξετε μια από τις αποθηκευμένες σκηνές από το μενού File -> Open scene:


και να επιλέξετε μια σκηνή:

πίστα - σκηνή νηπιαγωγειο 1
Στη συνέχεια πατήστε Άνοιγμα.

8. Άνοιγμα σκηνής (πίστας) Νηπιαγωγείου  - Φιδάκι
Μπορείτε να ανοίξετε μια από τις αποθηκευμένες σκηνές από το μενού
 File -> Open scene:

και να επιλέξετε τη  σκηνή
Kindergarten snake:
kindergarten snake
Στη συνέχεια πατήστε
Άνοιγμα.

kindergarten snake image


Last modified: Sunday, 13 November 2022, 5:38 PM