Vilka erfarenheter har ni av att anlita revisionsbyråer för strategisk rådgivning?

Vilka erfarenheter har ni av att anlita revisionsbyråer för strategisk rådgivning?

by Kosia Sim -
Number of replies: 2

Hallå där i forumet! Jag har länge funderat på hur mycket man kan få ut av en revisionsbyrå utöver den vanliga granskningen av bokslut. Mitt företag har vuxit en del de senaste åren, och jag känner att jag behöver mer än bara revision – jag vill ha strategisk rådgivning som kan hjälpa mig att fatta bättre ekonomiska beslut och planera för framtiden. Har någon av er erfarenhet av revisionsbyråer som verkligen levererar på den fronten? Vad är era intryck?

In reply to Kosia Sim

Re: Vilka erfarenheter har ni av att anlita revisionsbyråer för strategisk rådgivning?

by Sia Enko -
Ja, absolut! Jag delar verkligen din åsikt att en revisionsbyrå kan vara så mycket mer än bara en granskare. För mig har den strategiska rådgivningen varit avgörande för mitt företags utveckling. En bra byrå kan erbjuda insikter och expertis inom områden som budgetering, bolagsvärdering, skatteplanering och till och med affärsutveckling. Det handlar om att hitta en partner som har bred kompetens och tänker framåt. Jag har en jättebra erfarenhet av Din redovisningsbyrå i Göteborg. De har hjälpt mig att få ett bättre beslutsunderlag och har bidragit till en hållbar tillväxt. De har auktoriserade revisorer och erfarna redovisningskonsulter som verkligen sätter sig in i ens verksamhet.
In reply to Sia Enko

Re: Vilka erfarenheter har ni av att anlita revisionsbyråer för strategisk rådgivning?

by Billie Nickelson -
Det låter som att det finns en enorm potential i att utnyttja revisionsbyråers kompetens mer strategiskt. Att inte bara se dem som ett nödvändigt ont för att följa regler, utan som en resurs för att aktivt driva företagets ekonomiska framgång. Att kunna bolla idéer och få kvalificerade råd kring framtida investeringar eller expansion låter som en fantastisk fördel, särskilt för företag som vill växa och utvecklas långsiktigt.