Vill ha tips på hållbar kantsten för rabatter och grusgångar i trädgården.

Vill ha tips på hållbar kantsten för rabatter och grusgångar i trädgården.

by Kosia Sim -
Number of replies: 2

Jag håller på att planera om delar av min trädgård och behöver verkligen tips på hållbar kantsten, dels som avgränsning för rabatter och dels runt grusgångarna. Det är viktigt att den är slitstark och klarar av både väder och vind, men också att den ser snygg ut. Vad har ni använt för material som stått sig bra över tid? Jag vill inte behöva byta ut allt om bara några år.

In reply to Kosia Sim

Re: Vill ha tips på hållbar kantsten för rabatter och grusgångar i trädgården.

by Billie Nickelson -
För min del har jag alltid tyckt att natursten ger det mest hållbara och estetiskt tilltalande resultatet för kantsten i trädgården. Jag använde granit för rabatterna och skiffer för grusgångarna, och det har hållit fantastiskt bra i flera år nu. Granit är otroligt tåligt mot frost och står emot slitage från både väder och trafik på ett utmärkt sätt. Gå in på Beställ trädgård kantsten - stonedesign.se, där finns många sorter att titta på för olika ändamål. De har ett stort utbud av natursten!
In reply to Billie Nickelson

Re: Vill ha tips på hållbar kantsten för rabatter och grusgångar i trädgården.

by Sia Enko -
Kantstenens förmåga att stå emot tidens tand är verkligen avgörande för en snygg och välskött trädgård. Materialvalet är viktigt för både utseendet och för hur mycket underhåll som krävs i framtiden. Det är smart att investera i kvalitet från början, särskilt när det handlar om något som ska vara utsatt för väder och slitage under många år framöver.