Funderar på att sälja min bil i Skåne, är det värt det?

Funderar på att sälja min bil i Skåne, är det värt det?

by Billie Nickelson -
Number of replies: 2

Hej alla! Jag har en gammal Golf som jag funderar på att sälja, men jag känner mig lite lost i processen. Bor i Skåne och har sett en del reklam om att det ska vara så enkelt att sälja sin bil nu för tiden. Men är det verkligen värt det, eller är det bättre att bara lägga ut den privat? Jag vill helst slippa allt krångel med prutare och oseriösa köpare, men samtidigt vill jag inte bli lurad på pengar. Är det någon som har några erfarenheter att dela med sig av?

In reply to Billie Nickelson

Re: Funderar på att sälja min bil i Skåne, är det värt det?

by Sia Enko -
Absolut, jag förstår precis din fråga. Jag sålde själv min bil förra månaden och var inne på samma spår. Jag var ute efter en smidig bilförsäljning skåne men ville samtidigt känna att jag fick ett vettigt pris. Jag googlade runt lite och hittade bilförsäljning skåne - bilkoparenskane.se. De erbjöd en snabb och enkel värdering, och kom faktiskt med ett ganska bra bud. Jag slapp alltså lägga ut annonser och möta upp en massa underliga typer. Det beror ju på hur mycket tid och energi man vill lägga ner, men för mig var det definitivt värt det.
In reply to Sia Enko

Re: Funderar på att sälja min bil i Skåne, är det värt det?

by Kosia Sim -
Det som är intressant är ju att det skett ett skifte i hur bilar säljs. Från att ha varit en komplicerad process med många steg, har det nu dykt upp en mängd företag som erbjuder en snabb och enkel lösning. Det är ju helt klart en efterfrågan på det, men det väcker också frågan om vad man egentligen "betalar" för den här smidigheten. Är det ett lägre pris än vad man hade kunnat få privat, eller är det andra aspekter som spelar in?