Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Number of replies: 20

Επιμορφωτικό Υλικό - ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ - Χρησιμότατες

Γράφει: "Εάν χρησιμοποιηθεί η εντολή Στρίψε δεξιά 90 μοίρες εξ ορισμού στρίβει 90 μοίρες. Η τιμή της παραμέτρου είναι 1. Πώς θα υποχρεώσουμε το ρομπότ να στρίψει, π.χ., 45 μοίρες;  Θέτουμε την τιμή της παραμέτρου 2. Αντίστοιχα, για 1 μοίρα θέτουμε τιμή παραμέτρου 90 κ.ο."

Δεν είναι κατανοητό. Αφού για 1 μοίρα θέτουμε τιμή παραμέτρου 90, τότε για 45 μοίρες πρέπει να θέσουμε τιμή παραμέτρου 45 και όχι 2 όπως λέει!!

Και για 2 μοίρες, 3 μοίρες,  ..,17 μοίρες κλπ. τι ακριβώς γίνεται;

Μπορείτε παρακαλώ να το εξηγήσετε ; Και επιπλέον αν θέλουμε να στρίψει το ρομπότ περισσότερες από 90 μοίρες τι κάνουμε; Πως θέτουμε τις παραμέτρους; 



In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by Μαρία Ιωσηφίδου -
Χαίρετε.
Έτσι όπως έχει δομηθεί το σύστημα των ρυθμίσεων, θέλαμε απλά να κάνουμε γνωστό ότι θα πρέπει οι μοίρες με την υποδιαίρεση να δίνουν γινόμενο 90. Για αυτό αναφέρουμε: "...45 μοίρες; Θέτουμε την τιμή της παραμέτρου 2. Αντίστοιχα, για 1 μοίρα θέτουμε τιμή παραμέτρου 90...". Για τις 2 μοίρες θα θέτατε παράμετρο 45... Επίσης, αν θέλαμε γωνία μεγαλύτερη των 90 μοιρών (προσπαθώντας να δώσω λύση) θα μπορούσαμε να βάλουμε την εντολή της στροφής 2 φορές. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να επέμβουμε ώστε να μπορούν οι ρυθμίσεις να δεχθούν παράμετρο με δεκαδική τιμή αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη, αυτή τη στιγμή δεν είναι σημαντικό πρόβλημα το ότι δεν μπορούμε να ορίσουμε γωνία με περιττή τιμή.
Καλή συνέχεια...
In reply to Μαρία Ιωσηφίδου

Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by Ευαγγελία Τζιάσιου -
Στην άσκηση με τον κύκλο, κάνω την αλλαγή της παραμέτρου να είναι 90 και αποθήκευση. Δεν βλέπω όμως μετά εντολή που να μου επιτρέπει να "πειράξω" τις μοίρες, ή έστω να έχει έτοιμη την εντολή με 1 μοίρα. Πού θα βρω την εντολή; Έχω καταλάβει κάτι λάθος; Ευχαριστώ!
In reply to Ευαγγελία Τζιάσιου

Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by Μαρία Ιωσηφίδου -
Χαίρετε.
Κάνετε τη ρύθμιση και αποθηκεύετε (όπως κατάλαβα, περιμένετε να έχετε στροφή με 1 μοίρα). ΟΚ. Στο προγραμματιστικό περιβάλλον ΔΕΝ θα φαίνεται αλλαγή στην τιμή των μοιρών. Θέτετε την εντολή "Στρίψε δεξιά 90 μοίρες" και θα στρίψει 1 μοίρα. Δοκιμάστε να το τρέξετε. Επίσης, μπορείτε να δείτε το βίντεο της δραστηριότητας 3γ, από το 5:50'- 6:33', όπου φαίνεται ακριβώς αυτό που περιγράφω.
Ευχαριστώ.
In reply to Μαρία Ιωσηφίδου

Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Ευχαριστώ για την απάντηση. Το εξηγήσατε με το γινόμενο.
Πάντως μια γωνία με περιττή τιμή είναι η 45!
Αλλά για ποιά όμως υποδιαίρεση μιλάτε;
Εγώ κατάλαβα ότι το γινόμενο μοιρών και παραμέτρου πρέπει να είναι 90..
In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by Μαρία Ιωσηφίδου -
Χαίρετε, και πάλι. Έχετε απόλυτο δίκιο!!! Η γωνία των 45 μοιρών έχει περιττή τιμή! (mea culpa). Παραμένουμε στο ότι θα πρέπει οι μοίρες με την παράμετρο να δίνουν γινόμενο 90" και η παράμετρος πρέπει να έχει ακέραια τιμή (90/γωνία). Παρακαλώ πολύ, δοκιμάστε να τρέξετε το πρόγραμμά σας. Επίσης, μπορείτε να δείτε παραπάνω και την απάντησή μου προς την κ.Τζιάσιου.
Σας ευχαριστώ.
In reply to Μαρία Ιωσηφίδου

Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Εγώ ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και τις διευκρινίσεις..
In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Παρακαλώ έχω την εξής απορία:
Μπορούμε να γράψουμε 2 εντολές να στρίψει το ρομπότ, με 2 διαφορετικές παραμέτρους(στο ίδιο πρόγραμμα);
π.χ. για να στρίψει 100 μοίρες: Να στρίψει 90 μοίρες με παράμετρο 1 και μετά να στρίψει 10 μοίρες βάζοντας πάραμετρο 9. Μπορεί να δεχθεί δηλ. 2 παραμέτρους σε 2 εντολές και να δουλέψει;
In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Απάντ: Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ -
Εκτιμώ ότι αυτό που λέτε δεν μπορεί να γίνει, αλλά θα μπορούσατε να βάλετε παράμετρο 9 και η εντολή να εκτελεστεί 10 φορές
In reply to ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ

Απάντ: Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε! Είναι τόσο απλό και πολύ λογικό. Κόλλησα όμως με τις 2 παραμέτρους και αναρωτιέμαι και τώρα αν μπορεί να γίνει και να τρέξει έτσι το πρόγραμμα!!
In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by Νικόλαος Ταγγίλης -
Παρατήρηση: Έχοντας επιλέξει το Fossbot πριν τη έναρξη εκτέλεσης του προγράμματος, σημειώνω τις συντεταγμένες χ και ψ της αρχικής θέσης του ρομπότ. Εκτελώντας 360 επαναλήψεις με στροφή 1 μοίρας και κίνηση 1 εκατοστού κάθε φορά, δεν κλείνει τον κύκλο, δεν επανέρχεται στην ίδια θέση. Οι χ και ψ συντεταγμένες μετά τις 360 επαναλήψεις δεν είναι ούτε καν κοντινές. Υπάρχει μια ανακρίβεια δηλαδή στη κίνηση του Fossbot. Χρειάζονται, παράλογα (κατά την γνώμη μου) ακόμη περίπου 95 επαναλήψεις, συνολικά 455. Εδώ κατέληξα μετά από αρκετές δοκιμές και παρατηρήσεις, γιατί τα μαθηματικά λένε 360 επαναλήψεις.
In reply to Νικόλαος Ταγγίλης

Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Όντως δεν κλείνει ο κύκλος και σε μένα, και φυσικά ούτε η τελική θέση συμπίπτει με την αρχική. Μαθηματικά και προγραμματιστικά είναι σωστή η εντολή, αλλά το ρομπότ χάνει.. Που βλέπετε παρακαλώ τις συντεταγμένες του ρομπότ;
In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by Νικόλαος Ταγγίλης -
Αν πατήσεις πάνω στην επιλογή "fossbot" της λίστας του fossbot_lite (Scene hierarchy) στο περιβάλλον του CoppeliaSim Edu, όση ώρα είναι σε κατάσταση Play η εφαρμογή, στις πληροφορίες που φαίνονται στο επάνω μέρος της σκηνής θα δεις και τα x, y, z, τα οποία μεταβάλλονται με οποιαδήποτε αλλαγή θέσης του ρομπότ.
In reply to Νικόλαος Ταγγίλης

Απάντ: Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Ευχαριστώ. Δεν το είχα προσέξει. Θα το δω..
In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Re: Απάντ: Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by Μαρία Ιωσηφίδου -
Αγαπητοί/τές μου συνάδελφοι, καταλαβαίνω απόλυτα τις παρατηρήσεις σας και τις ενστάσεις σας (αυτές που αφορούν στον κύκλο). Αυτές θα τις σημειώσουμε και θα τις προωθήσουμε. Εξάλλου, αμέσως- αμέσως, μια βελτίωση θα ήταν οι μοίρες της στροφής του ρομπότ να εισάγονται όπως και τα εκατοστά. Θα ήθελα όμως να δώσω έναν επιπλέον τόνο στα ζητήματα αυτά (πιο προσωπικό): φανταστείτε να κάνουμε ρομποτική με ένα πραγματικό ρομποτάκι κι ενώ προγραμματίζουμε σωστά να αντιμετωπίζουμε μια αναπάντεχη τριβή από υλικό σε υλικό. Ή να λέμε στο ρομπότ να σταματά σε μια απόσταση από ένα εμπόδιο κι ο αισθητήρας μέχρι να ανταποκριθεί να μας στέλνει το ρομπότ αλλού. Και δεν συζητώ για τη γωνία των 90 μοιρών.... ακόμα κι αυτή, μπορεί να έχει θέμα... Επίσης, να βαθμονομούμε τους κινητήρες ώστε να συμπεριφέρεται το ίδιο ακριβώς κι ο ένας κι ο άλλος κι αυτοί να.... κάνουν τα δικά τους...Κι όλα αυτά έχουν συμβεί... Anyway... Προς το παρόν, μαθαίνουμε να προγραμματίζουμε, ανακαλύπτουμε τις δυνατότητες του ρομπότ, σκεφτόμαστε εκπαιδευτικά σενάρια...
Καλή μας συνέχεια...
In reply to Μαρία Ιωσηφίδου

Απάντ: Re: Απάντ: Re: Απάντ: Re: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Γειά σας
Παρακαλώ μια απορία: Τι σημαίνει "μια βελτίωση θα ήταν οι μοίρες της στροφής του ρομπότ να εισάγονται όπως και τα εκατοστά": Μπορείτε να το εξηγήσετε γιατί δεν το καταλαβαίνω;
Όσον αφορά το θέμα με το "πολύ συμπαθητικό" ρομποτάκι, το βλέπω σαν ένα ρολογάκι που σε ένα 24ωρο δεν κάνουν οι δείκτες του έναν πλήρη κύκλο γιατί μένουν πίσω.. Δεν παύει να είναι ρολόι όμως που κινείται και γυρνάνε οι δείκτες του!
Καλή συνέχεια σε όλους μας..
In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Απάντ: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ -
Αν μου επιτρέπει την παρέμβαση η κυρία Ιωσηφίδου. Όπως αντιλαμβάνομαι την παράμετρο για την στροφή . Η παράμετρος είναι σαν διαιρέτης. Δηλαδή η προεπιλεγμένη τιμή είναι το ρομπότ να στρίβει 90 μοίρες. Όταν η παράμετρος είναι 1 τότε όντως στρίβει 90 μοίρες. Όσο αυξάνουμε την παράμετρο στρίβει και λιγότερο. Έτσι αν θέλω να στρίψει 30 μοίρες θα βάλω την παράμετρο 3. Βέβαια για να είμαι ειλικρινής είναι παράδοξο ότι χρησιμοποιώ την εντολή "Στρίψε αριστερά 90 μοίρες" για να στρίψει μόλις 30. Ίσως η εντολή θα έπρεπε να λέγεται "Στρίψε αριστερά" και το πόσο να ρυθμίζεται με τον ίδιο τρόπο από την παράμετρο. Τέλος στο δεύτερο ερώτημα , για παράδειγμα θέλουμε στροφή 120 μοιρών. Θα βάλουμε στην παράμετρο το νούμερο 3, ώστε το ρομπότ με κάθε στροφή να στρίβει 30 μοίρες και η εντολή θα μπει σε μία επανάληψη 4 φορών, οπότε συνολικά θα στρίψει 120 μοίρες. Αν υποθέσουμε ότι θέλω να στρίψει 133 μοίρες τι θα κάνω; θα βάλω παράμετρο 90 και θα επαναλάβω 133 φορές την στροφή της μίας μοίρας. Έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ.
In reply to ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ

Απάντ: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Έχετε πολύ δίκιο. Είναι απόλυτα λογικό αυτό που λέτε και δεν υπάρχει λόγος να μην ισχύει. Ο προγραμματισμός θέλει τετράγωνη λογική. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που με αποσυμφορήσατε.
Εξακολουθώ να μην κατανοώ τι σημαίνει "να εισάγονται οι μοίρες της στροφής του ρομπότ όπως και τα εκατοστά"..
In reply to ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ

Απάντ: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ -
Αν προσέξετε στις εντολές κίνησης, υπάρχει μία εντολή που ο προγραμματιστής γράφει πόσα εκατοστά θέλει να προχωρήσει το fossbot:

Σε αυτή την εντολή λοιπόν μπορείτε να βάλετε ακριβώς πόσα εκατοστά θέλετε. Η κυρία Ιωσηφίδου εννοούσε ότι το σωστό θα ήταν να υπάρχει μία σχετική εντολή και για τις μοίρες της στροφής, όπου θα βάζετε ως παράμετρο τον αριθμό των μοιρών. Τουλάχιστον εγώ αυτό κατάλαβα.
In reply to ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ

Re: Απάντ: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by Μαρία Ιωσηφίδου -
Καταλάβατε σωστά. Ευχαριστώ.
In reply to Μαρία Ιωσηφίδου

Απάντ: Re: Απάντ: Επαναληπτική δομή και αισθητήρες

by ΑΓΑΘΗ ΣΤΑΥΡΟΥ -
Αν εννοείτε να υπάρχει εντολή "Στρίψε αριστερά (ή δεξιά) .... μοίρες", και στις τελίτσες να μπαίνει ο αριθμός των μοιρών, τότε συμφωνώ κι εγώ!
Ευχαριστώ για τις επεξηγήσεις..