Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ)
Topic outline
-
Η ενότητα αυτή αφορά στην εισαγωγή στις έννοιες του ψηφιακού περιεχομένου για την εκπαίδευση. Ξεκινά από την διάκριση ανάμεσα σε αναλογικό και ψηφιακό περιεχόμενο και ερευνά τους επικρατέστερους ορισμούς σχετικά με το τι σημαίνει εκπαιδευτικός πόρος στη βιβλιογραφία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καταλήγουμε σε έναν ορισμό για τον ανοιχτό εκπαιδευτικό πόρο. Στόχος της πρώτης αυτής ενότητας, είναι να δημιουργηθεί μια κοινή αντίληψη στους συμμετέχοντες σχετικά με τις έννοιες που πραγματεύεται το μάθημα.
-
Σύντομη εισαγωγή στην έννοια των ΑΕΠ με ορισμούς και σχηματική απεικόνιση παραμέτρων των ΑΕΠ
-
Παρουσίαση (αγγλικά) για τα μαθησιακά αντικείμενα. Ορισμοί, θέματα γύρω από τα ΜΑ, δικαιώματα και οικονομία των μαθησιακών αντικειμένων.
-
-
Η ενότητα αυτή παραθέτει παραδείγματα ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων από διάφορα αποθετήρια, ελληνικά και ξένα, ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να εξοικειωθούν με τον ορισμό των ΑΕΠ που παρουσιάστηκε στην προηγούμενη ενότητα.
-
Επιλεγμένα παραδείγματα ΑΕΠ από τα αποθετήρια Φωτόδεντρο. Δίνεται η σελίδα πληροφοριών του αντικειμένου και παραδείγματα περιγραφών (μεταδεδομένα) μαζί με τον σύνδεσμο του ΑΕΠ ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να εξερευνήσουν τους πόρους μόνοι τους.
-
-
Η ενότητα αυτή, παραθέτει κάποια από τα πιο γνωστά αποθετήρια τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μαθητές καλούνται να επισκεφθούν τα αποθετήρια και να αναζητήσουν ΑΕΠ, για να εξοικειωθούν με τους τρόπους αναζήτησης, με το περιεχόμενο και με τον τρόπο παρουσίασης των ΑΕΠ στα διαφορετικά αποθετήρια.
-
Σύντομη παρουσίαση πηγών ανεύρεσης ΑΕΠ στην ελληνική γλώσσα
-
Σύντομη παρουσίαση πηγών ανεύρεσης ΑΕΠ σε ξένες γλώσσες
-
-
Η ενότητα αυτή έχει ως στόχο την κατανόηση από την πλευρά των μαθητών, των βασικών εννοιών που συνδέονται με τις άδειες χρήσης και τα πνευματικά δικαιώματα. Εστιάζει στα Creative Commons και αναλύει τον τρόπο χρήσης του και τη σωστή αναφορά πνευματικών δικαιωμάτων κατά την δημιουργία ΑΕΠ.
-
Παρουσίαση σχετικά με την αδειοδότηση ΑΕΠ, τη χρήση Creative Commons καθώς και παραδείγματα χρήσης των αδειών στην πράξη.
-
Τι σημαίνει ο όρος "Ανοικτό" για το Ανοικτό Περιεχόμενο και τους Ανοικτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους; (σελίδα στα αγγλικά)
-
Παιχνίδι που σας επιτρέπει να πειραματιστείτε με την χρήση Ανοικτών Αδειών, διαπιστώνοντας τη συμβατότητα τους.
-
Θέματα πνευματικών δικαιωμάτων στην εκπαίδευση και σχετικά καμπάνια.
-
-
Η ενότητα αυτή έχει ως στόχο να προσφέρει πηγές σχετικές με τον παιδαγωγικό σχεδιασμό και τις θεωρίες μάθησης που εμπλέκονται στη δημιουργία ενός ΑΕΠ. Πρόκειται για μια ενότητα που έχει περισσότερο ενδιαφέρον για επαγγελματίες της εκπαίδευσης, ωστόσο όλοι οι μαθητές μπορούν να δουν το υλικό και να αποκτήσουν με γενική θεώρηση του θέματος.
-
Εισαγωγή στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, δικαιώματα, θεωρίες παρακίνησης και συζήτηση για το πραγματικό κόστος δημιουργίας ενός μαθήματος ή ενός ΑΕΠ.
-
-
Στην ενότητα αυτή, συζητούνται παράμετροι ποιότητας ΑΕΠ, γίνεται αναφορά στο Learning Object Review Instrument καθώς και στην χρήση Σφραγίδων Ποιότητας σαν ένδειξη υψηλής εκπαιδευτικής αξίας ενός ΑΕΠ.
-
Σύντομη περιγραφή του Learning Object Review Instrument.
-
Παρουσίαση των εννοιών της ποιότητας ΑΕΠ και σύνδεση τους με τη χρήση σφραγίδων (quality seals)
-
-
Η ενότητα αυτή παρουσιάζει εν συντομία μια περίπτωση ενός ανθρώπου που επιθυμεί να δημιουργήσει έναν απλό ΑΕΠ. Δίνονται κάποια προτεινόμενα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει και περιγράφεται όλη η διαδικασία μέχρι την δημιουργία ενός απλού ΑΕΠ.
-
Συνοπτική παρουσίαση μιας προτεινόμενης διαδικασίας δημιουργίας ενός απλού ΑΕΠ με συνδυασμό άλλων ΑΕΠ από τον παγκόσμιο ιστό.
-
Πηγή στα αγγλικά με πληροφορίες και συμβουλές για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε τον δικό σας ΑΕΠ.
-
Πηγή που παραθέτει δέκα απλά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για την δημιουργία ενός ΑΕΠ (περιεχόμενο στα αγγλικά).
-
-
Η ενότητα αυτή παρουσιάζει με απλά βήματα, τον τρόπο δημιουργίας ενός ΑΕΠ με τη μορφή ενός blog post. Δίνονται screenshots που έχουν ως στόχο να βοηθήσουν και μη εξοικειωμένους μαθητές, με την μεταφόρτωση ενός ΑΕΠ.
-
Συνοπτική περιγραφή των βημάτων δημιουργίας ενός Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Πόρου με τη μορφή blog post.
-
Σύνδεσμος στο blog που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες δημοσίευσης των ΑΕΠ που δημιουργούνται στο πλαίσιο του μαθήματος.
-
Αναλυτικός οδηγός δημιουργίας του προσωπικού σας blog! Έγγραφο από Μονάδες Αριστείας Ανοιχτού Λογισμικού και συγκεκριμένα από το Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεματικής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.
-
-
-
Σελίδα που περιέχει συνδέσμους σε χρήσιμα εργαλεία για την δημιουργία ΑΕΠ, μαζί με μια σύντομη περιγραφή του καθενός.
-
-
Η ενότητα αυτή συνοψίζει το μάθημα και προσφέρει μέσα από ένα κουίζ γνώσεων, τη δυνατότητα στους μαθητές να ελέγξουν τις γνώσεις τους μετά την μελέτη των παρουσιάσεων και του υλικού των προηγούμενων ενοτήτων.
-
Πρόκειται για ένα κουίζ με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που σχετίζονται με το υλικό των προηγούμενων ενοτήτων. Απαιτείται βαθμός μεγαλύτερος του 60% για επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος
-
Feedback
-