Topic outline

  • 1. Εισαγωγή στους Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους

    Η ενότητα αυτή αφορά στην εισαγωγή στις έννοιες του ψηφιακού περιεχομένου για την εκπαίδευση. Ξεκινά από την διάκριση ανάμεσα σε αναλογικό και ψηφιακό περιεχόμενο και ερευνά τους επικρατέστερους ορισμούς σχετικά με το τι σημαίνει εκπαιδευτικός πόρος στη βιβλιογραφία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καταλήγουμε σε έναν ορισμό για τον ανοιχτό εκπαιδευτικό πόρο. Στόχος της πρώτης αυτής ενότητας, είναι να δημιουργηθεί μια κοινή αντίληψη στους συμμετέχοντες σχετικά με τις έννοιες που πραγματεύεται το μάθημα. 

  • 2. Παραδείγματα Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων

    Η ενότητα αυτή παραθέτει παραδείγματα ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων από διάφορα αποθετήρια, ελληνικά και ξένα, ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να εξοικειωθούν με τον ορισμό των ΑΕΠ που παρουσιάστηκε στην προηγούμενη ενότητα.

    • Επιλεγμένα παραδείγματα ΑΕΠ από τα αποθετήρια Φωτόδεντρο. Δίνεται η σελίδα πληροφοριών του αντικειμένου και παραδείγματα περιγραφών (μεταδεδομένα) μαζί με τον σύνδεσμο του ΑΕΠ ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να εξερευνήσουν τους πόρους μόνοι τους.

  • 3. Πηγές Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων

    Η ενότητα αυτή, παραθέτει κάποια από τα πιο γνωστά αποθετήρια τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μαθητές καλούνται να επισκεφθούν τα αποθετήρια και να αναζητήσουν ΑΕΠ, για να εξοικειωθούν με τους τρόπους αναζήτησης, με το περιεχόμενο και με τον τρόπο παρουσίασης των ΑΕΠ στα διαφορετικά αποθετήρια.

  • 4. Πνευματικά Δικαιώματα & Ανοιχτές Άδειες

    Η ενότητα αυτή έχει ως στόχο την κατανόηση από την πλευρά των μαθητών, των βασικών εννοιών που συνδέονται με τις άδειες χρήσης και τα πνευματικά δικαιώματα. Εστιάζει στα Creative Commons και αναλύει τον τρόπο χρήσης του και τη σωστή αναφορά πνευματικών δικαιωμάτων κατά την δημιουργία ΑΕΠ.

  • 5. Παιδαγωγικός Σχεδιασμός & Θεωρίες Μάθησης

    Η ενότητα αυτή έχει ως στόχο να προσφέρει πηγές σχετικές με τον παιδαγωγικό σχεδιασμό και τις θεωρίες μάθησης που εμπλέκονται στη δημιουργία ενός ΑΕΠ. Πρόκειται για μια ενότητα που έχει περισσότερο ενδιαφέρον για επαγγελματίες της εκπαίδευσης, ωστόσο όλοι οι μαθητές μπορούν να δουν το υλικό και να αποκτήσουν με γενική θεώρηση του θέματος.

  • 6. Ποιότητα Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων

    Στην ενότητα αυτή, συζητούνται παράμετροι ποιότητας ΑΕΠ, γίνεται αναφορά στο Learning Object Review Instrument καθώς και στην χρήση Σφραγίδων Ποιότητας σαν ένδειξη υψηλής εκπαιδευτικής αξίας ενός ΑΕΠ.

  • 7. Σενάριο Δημιουργίας Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Πόρου

    Η ενότητα αυτή παρουσιάζει εν συντομία μια περίπτωση ενός ανθρώπου που επιθυμεί να δημιουργήσει έναν απλό ΑΕΠ. Δίνονται κάποια προτεινόμενα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει και περιγράφεται όλη η διαδικασία μέχρι την δημιουργία ενός απλού ΑΕΠ. 

  • 8. Διαμοιρασμός Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Πόρου σε Blog

    Η ενότητα αυτή παρουσιάζει με απλά βήματα, τον τρόπο δημιουργίας ενός ΑΕΠ με τη μορφή ενός blog post. Δίνονται screenshots που έχουν ως στόχο να βοηθήσουν και μη εξοικειωμένους μαθητές, με την μεταφόρτωση ενός ΑΕΠ. 

  • 9. Εργαλεία Δημιουργίας ΑΕΠ

    • Σελίδα που περιέχει συνδέσμους σε χρήσιμα εργαλεία για την δημιουργία ΑΕΠ, μαζί με μια σύντομη περιγραφή του καθενός. 

  • 10. Αξιολόγηση & Σύνοψη

    Η ενότητα αυτή συνοψίζει το μάθημα και προσφέρει μέσα από ένα κουίζ γνώσεων, τη δυνατότητα στους μαθητές να ελέγξουν τις γνώσεις τους μετά την μελέτη των παρουσιάσεων και του υλικού των προηγούμενων ενοτήτων. 

    • Πρόκειται για ένα κουίζ με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που σχετίζονται με το υλικό των προηγούμενων ενοτήτων. Απαιτείται βαθμός μεγαλύτερος του 60% για επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος