Assignment
3γ_Με τον αισθητήρα φωτός - Ένα πουλάκι κελαϊδάει μέχρι να σκοτεινιάσει
3γ_Με τον αισθητήρα φωτός - Ένα πουλάκι κελαϊδάει μέχρι να σκοτεινιάσει
Completion requirements
View
Make a submission
Receive a grade
Opened: Monday, 16 January 2023, 8:00 AM
Due: Tuesday, 11 April 2023, 8:00 AM
Διδακτικοί στόχοι
Στο τέλος της δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:
- χρησιμοποιείτε τον αισθητήρα φωτός
- αντιλαμβάνεστε τις εντολές επανάληψης υπό συνθήκη
- χρησιμοποιείτε την επαναληπτική δομή μέχρι (μέχρι να ικανοποιηθεί μια συνθήκη)
- συνειδητοποιείτε ότι είναι αρκετά συχνό το γεγονός να μην γνωρίζουμε τον αριθμό των επαναλήψεων μιας διαδικασίας
Ένα πουλάκι κελαϊδάει μέχρι να σκοτεινιάσει
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ- Κατά την εγκατάσταση έχουν δημιουργηθεί τρία (3) εικονίδια στην Επιφάνεια εργασίας, τα οποία αντιστοιχούν στον φάκελο Coppelia_Scenes, στο FossBot Simulator και CoppeliaSim Edu.
- Εφόσον έχετε υλοποιήσει προηγούμενες δραστηριότητες θα έχετε ήδη κατεβάσει το αρχείο fossbot_lite.ttt στον υπολογιστή σας και θα το έχετε αντιγράψει στον φάκελο Coppelia_Scenes.
-
Ανοίγετε τον φάκελο Coppelia_Scenes και από εκεί διπλοπατάτε
στο fossbot_lite.ttt. Έτσι ανοίγει με το Coppelia η συγκεκριμένη σκηνή.
- Επιλέγετε Start/ resume simulation (1) και στη συνέχεια επιλέγετε το παράθυρο σε Επαναφορά (2) ώστε να υπάρχει χώρος στην οθόνη σας για να βλέπετε και το προγραμματιστικό περιβάλλον.
(Εάν δεν σας ενδιαφέρει να βλέπετε ταυτόχρονα το πρόγραμμα και την προσομοίωση, μπορείτε να έχετε τα δύο περιβάλλοντα σε πλήρη οθόνη).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Εάν δεν έχετε πατήσει το Start/ resume simulation (1) τότε ΔΕΝ θα μπορέσει να "τρέξει" η προσομοίωση του ρομπότ κι ενώ θα το έχετε θέσει, για παράδειγμα, να κινηθεί, αυτό δεν θα ανταποκρίνεται. - Από την Επιφάνεια Εργασίας διπλοπατάτε στο FossBot Simulator.
Έτσι ανοίγει και το προγραμματιστικό περιβάλλον (σε μια καρτέλα του
περιηγητή που χρησιμοποιείτε - συνιστάται έντονα να ανοίγετε το FossBot
Simulator με το Chrome).
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Το ρομπότ μας είναι ένα πουλάκι. Λέει "Καλημέρα". Μέχρι να γίνει σκοτεινά παίζει τον ήχο R2D2 (μοιάζει με κελάηδισμα) και στρίβει δεξιά 9 μοίρες. Όταν σκοτεινιάσει εμφανίζεται το κυανό χρώμα (γιατί "έπεσε" σκοτάδι) για 2 δευτερόλεπτα.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (για το συγκεκριμένο πρόγραμμα):
Από το Διαχειριστικό περιβάλλον (στην αρχική οθόνη- σύμφωνα με το Επιμορφωτικό υλικό: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ- Χρησιμότατες) επιλέγετε:
- Αισθητήρας φωτός σκοτάδι τιμή μεγαλύτερη από 200
(για τη ρύθμιση της τιμής του σκότους). - Στροφή 90 μοίρες, υποδιαίρεση (για 45 2) 10
(για να μη στρίβει κατά πολύ).
Μην ξεχάσετε μετά τις αλλαγές να επιλέξετε Αποθήκευση αλλαγών.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ:
- Επιλέγετε το εικονίδιο της δημιουργίας καινούργιου προγράμματος
.
- Πληκτρολογείτε για όνομα του καινούριου πρότζεκτ: επανάληψη μέχρι (1) κι επιλέγετε Εντάξει.
- Πληκτρολογείτε για την περιγραφή του προγράμματος: Αισθητήρας φωτός (1) κι επιλέγετε Εντάξει.
- Παλέτα Αλληλεπίδραση: φέρνετε την εντολή Παίξε τον ήχο "kalhmera".
- Παλέτα Δομές επανάληψης: φέρνετε την εντολή Επανάλαβε...μέχρι.
Επιλέγετε από το βελάκι που δείχνει ενώ κι επιλέγετε μέχρι. - Παλέτα Αισθητήρες: φέρνετε: είναι σκοτεινά. Την τοποθετείτε στην επανάληψη (θα "κουμπώσει" δίπλα στο μέχρι).
Μέσα στο κάνε της επανάληψης: - Παλέτα Αλληλεπίδραση: φέρνετε την εντολή παίξε τον ήχο R2D2 και την τοποθετείτε μέσα στο κάνε.
- Παλέτα Κίνηση: φέρνετε την εντολή Στρίψε αριστερά 90 μοίρες και την τοποθετείτε μέσα στο κάνε.
Οι παραπάνω εντολές (4) και (5) βρίσκονται μέσα στο κάνε κι αποτελούν τις εντολές που θα εκτελούνται επαναληπτικά μέχρι να σκοτεινιάσει.
Έξω από την επανάληψη φέρνετε τις επόμενες εντολές οι οποίες θα εκτελεστούν μία μόνο φορά (καθώς είναι έξω από την επανάληψη). - Παλέτα Αλληλεπίδραση: φέρνετε την εντολή Διάλεξε κυανό χρώμα.
- Παλέτα Αλληλεπίδραση: φέρνετε την εντολή Περίμενε 2 δευτερόλεπτα.
- Επιλέξτε Τρέξε το πρόγραμμα! για να εκτελεστεί το πρόγραμμα.
Παραθέτουμε παρακάτω ένα βίντεο στο οποίο μπορείτε να δείτε- αφενός τη διαχείριση της προσομοίωσης με την προσθήκη πηγής φωτός
- κι αφετέρου τις συνθήκες που ισχύουν (true) ή δεν ισχύουν (false) κάθε φορά μέσα στην επαναληπτική δομή.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:- Όταν το πρόγραμμα εκτελείται (με το πραγματικό ρομπότ) μπορείτε να βάλετε το χέρι σας μπροστά από τον αισθητήρα φωτός ώστε το ρομπότ να αντιληφθεί ότι είναι σκοτεινά. ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ: Βάζοντας το χέρι μας μπροστά από το ρομπότ υπάρχει η περίπτωση οι μαθητές μας να παρεξηγήσουν και να θεωρήσουν ότι ενεργοποιείται ο αισθητήρας απόστασης κι όχι ο αισθητήρας φωτός.
- Όταν το πρόγραμμα εκτελείται (με το πραγματικό ρομπότ) μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα φακό για πηγή φωτός.
- Εάν δεν σκοτεινιάσει ποτέ οι εντολές μέσα στο: κάνε θα εκτελούνται για πάντα γιατί η συνθήκη του σκοτεινιάσματος δεν θα ικανοποιηθεί.
- Εάν εξαρχής της εκτέλεσης του προγράμματος το ρομπότ αντιλαμβάνεται ότι είναι σκοτεινά τότε οι εντολές μέσα στην επανάληψη δεν θα εκτελεστούν ούτε μια φορά. Θα εκτελεστεί η εντολή πριν την επανάληψη κι όλες οι εντολές μετά την επανάληψη.
- Επιλέξτε Αποθήκευση για να αποθηκευτεί το πρόγραμμά σας.
Παιδαγωγική Αξιοποίηση
- Οι μαθητές κι οι μαθήτριες αντιλαμβάνονται τη χρήση του αισθητήρα φωτός.
- Οι μαθητές κι οι μαθήτριες αναγνωρίζουν την αξία της επαναληπτικής δομής της οποίας εκτελούνται οι εντολές μέχρι να ικανοποιηθεί μια συνθήκη. Καλό είναι να γίνει συζήτηση για τον ρόλο των συνθηκών στην καθημερινότητα και να αναφερθούν και παραδείγματα από την καθημερινή ζωή (π.χ. θα κάνω ποδήλατο μέχρι να σκοτεινιάσει).
Παραδοτέο
- Στιγμιότυπο οθόνης (Αρχείο)
- Έγγραφο (Αρχείο)
- URL (Κείμενο)
- Πρόταση - Λέξη (Κείμενο)
- Δημοσίευση σε Forum
Αποθηκεύστε το αρχείο. Για να βαθμολογηθείτε γι αυτή τη δραστηριότητα στείλετε το αρχείο σας.